“Vermeulen Communicatie pakt thema’s op die mensen en organisaties raken"
Vermeulen Communicatie
Vermeulen Communicatie is hét adviesbureau (2008) voor strategische communicatie met visie, verbinding en resultaat. Oprichtster is Charlotte Vermeulen. Met ruim 25 jaar aan professionele (advies)ervaring heeft ze een brede kijk op en ervaring in het vak ontwikkeld.
Brede ervaring. Maar ook een rode draad. Want Vermeulen Communicatie pakt thema’s op die mensen en organisaties raken. Onderwerpen die je in de krant leest. Issues die om een benadering vragen met analyse, tact en durf. Gericht kansen pakken en thema’s op de kaart zetten, een crisis helpen managen, tijdelijk aan het stuur staan. En altijd reputaties versterken.
Tijdens haar professionele loopbaan heeft Charlotte tientallen opdrachtgevers begeleid binnen overheid en bedrijfsleven. Niet alleen binnen het huidige adviesbureau. Maar ook als business unitmanager Overheidscommunicatie en Public Affairs bij het gerenommeerde Haagse adviesbureau Winkelman & van Hessen. Ook is ze hoofd Communicatie & Public Affairs bij de Landelijke Huisartsenvereniging geweest en deed ze brede journalistieke ervaring op bij Reed Elsevier en werkgeversorganisatie RECRON.
Expertise en inhoud
De professionele expertise van het bureau spitst zich toe op woordvoering, strategisch communicatieadvies, planvorming, interim management en public affairs. Maar er is ook veel kennis van sectoren en netwerken daarbinnen. Voorbeelden zijn: verkeer en vervoer, 1e en 2e lijns zorg, logistiek, cultuur, jeugd, onderwijs, toerisme & recreatie, telecom/ICT, welzijn, economie, overheid en advocatuur.
Inzet
Het bureau werkt (als dat nodig is) met betrouwbare partners. Vast gezicht is Charlotte Vermeulen die voor opdrachtgevers inzetbaar is als:
- Strategisch communicatieadviseur
- Interim communicatiemanager
- Workshopleider en –trainer
- (Ghost)writer
Resultaat
Vermeulen Communicatie komt snel tot de kern, maar schuwt doorvragen en analyse niet om helder te krijgen wat er écht nodig is om een doel te bereiken. Samen werken aan een helder begrip van de vraag, de strategie, een concrete (communicatie) aanpak en resultaat. Goede resultaten ontstaan met kennis van én oog voor de omgeving. Want een oplossing heeft altijd een context.