“Ondanks de oprukkende beeldcultuur blijven goede teksten nodig”
De Gouden Pen
Schrijven met een boodschap
We hebben een plan. Wie kan dit kernachtig en begrijpelijk opschrijven? We zoeken een ghost writer die columns voor de directie schrijft. Er moet nog een lobbyfiche komen, plus een position paper. Die ingezonden brief voor de krant moet nog af. En dat blog moet geactualiseerd worden. En dan hebben we nog de nieuwsbrieven, advertenties en advertorials en persberichten. Allemaal met een boodschap.
Ondanks de oprukkende beeldcultuur blijven goede teksten nodig. En ze kunnen ook vaak kort, helder en pakkend zijn. Maar het gaat natuurlijk om meer; een goed geschreven stuk staat vaak niet op zichzelf. Het is een puzzelstuk van een groter geheel en werkt toe naar een volgende stap dat het doel dichterbij haalt.
Mijn bijdrage
Mijn bijdrage zit in de mix van jarenlange ervaring op het gebied van communicatieadvies, training geven en journalistiek. Tekstproducties zijn daardoor méér dan tekst alleen. Het resultaat is een tekst die onderdeel is van een proces en bijdraagt aan een organisatiedoel.